Missie en Visie

Stichting Doelbewust Friesland is op 18 februari 2021 opgericht.

Het doel van de Stichting

Het doel van onze stichting is het ontwikkelen van ieders talent, ongeacht afkomst of niveau, in een plezierige en veilige omgeving en dat zowel binnen als buiten het (voetbal)veld voor zowel spelers als trainers.

Hoe te bereiken

De stichting hoopt haar doel te bereiken door het organiseren van (voetbal)gerichte activiteiten zoals trainingen, clinics, voetbalkampen, workshops, toernooien en maatschappelijke projecten.

Uitganspunten Voetbalschool Doelbewust

"Doelbewust ontwikkelen van ieders talent"

We zien dat de jeugd in de huidige tijd steeds minder beweegt en minder actief bezig is met zijn/haar sport. De alternatieven zijn natuurlijk ook legio (computer, televisie etc). Daarnaast zien we dat het bij verschillende voetbalverenigingen door het geringe aantal trainingsuren vaak gewoonweg niet mogelijk is om gerichte en specifieke trainingen aan te kunnen bieden aan de jeugd.

Voetbalschool Doelbewust biedt jonge spelers juist deze specifieke en gerichte trainingen aan als aanvulling op de reguliere training bij de eigen vereniging. In de trainingen wordt veel aandacht besteedt aan de visie van Rene Meulensteen en Wiel Coerver, die veel gericht is op het verbeteren van de technische vaardigheden. De techniek vormt voor een groot deel de basis voor een goede voetballer.

Bij Voetbalschool Doelbewust gaat het echter niet om het hebben van talent en techniek alleen, maar ook juist om het hebben van de wil om je als speler zelf te willen verbeteren. De trainingen zullen dan niet alleen maar gericht zijn op techniek, maar ook opgebouwd zijn uit uitgebalanceerde modules waarin we werken aan coördinatie en skills, passen en trappen, partijvormen, en waar ook ruimte is voor veel fun (o.a. met kampioenschappen vrije trappen, hooghouden, dribbelparkoers en schotkracht).

De trainingen worden aangepast aan de leeftijd en het niveau van de spelers. We werken daarbij in kleine groepen van 8 tot maximaal 12 spelers met veel individuele aandacht voor de kinderen.

Bij alles wat we bij Doelbewust doen hanteren we de volgende uitgangspunten:

• Plezier beleven aan trainen en van daaruit jezelf ontwikkelen en verbeteren!

• Positief benaderen en coachen van spelers!

• “Fouten” durven maken, leren door te (blijven) proberen!

• Uitdagen en vertrouwen geven!

Contact informatie

Stichting Doelbewust Friesland