"Een doelbewust einde aan een prachtig avontuur"

Gepubliceerd op: 30-03-2021

"Een doelbewust einde aan een prachtig avontuur!"

Beste deelnemers, ouders, sponsoren en andere betrokkenen,

Het was op een regenachtige zondag in november 2013 toen Frans en ik (Ronald) een kijkje gingen nemen bij Be Quick ‘1887 in Haren om te zien of een zondagse voetbalschool mogelijk ook iets voor de jeugd in Leeuwarden zou kunnen zijn.
Beiden waren we als jeugdtrainer actief in de onderbouw bij FVC en wilden we graag aan spelers iets extra’s meegeven in hun ontwikkeling. Dit bovenop de trainingen bij hun eigen voetbalvereniging, op alle niveaus en in een veilige en positieve leeromgeving.

Mede dankzij de steun van enorm veel trainers, vrijwilligers en sponsoren groeiden we met Voetbalschool Doelbewust uit tot een begrip in de regio. De voetbalschool heeft enorm veel, veelal terugkerende, deelnemers mogen verwelkomen en de mogelijkheid kunnen bieden om zich zowel binnen als buiten het veld verder te ontwikkelen. Daarbij hadden we met de ‘huisregels van VSDB’ op een goede manier als trainers ook aandacht voor het gedrag en de houding van de deelnemers.

Daar waar de jeugdspelers bij de start van de voetbalschool nog veelal uit de onderbouw van FVC afkomstig waren, veranderde dat al vrij snel en stroomden in volgende modules ook jeugdspelers van andere verenigingen en vanuit de gehele provincie in.

Uit onze database blijkt dat de voetbalschool de afgelopen jaren jeugdspelers heeft mogen verwelkomen van maar liefst 26! verschillende verenigingen (St. Annaparochie, Be Quick Dokkum, Blauw Wit’34, SC Bolsward, vv Dokkum, SC Franeker, LAC Frisia 1883, LVV Friesland, FVC, vv Hardegarijp, vv Irnsum, SC Joure, SC Leovardia, LSC 1890 Sneek, vv Minnertsga, MKV’29, Nicator, vv Oosterlittens, ONS Sneek, vv Rijperkerk, SC Stiens, Sparta Deinum, SSS’68, WWS, Zeerobben en Leeuwarden Zwaluwen).

Ondanks de prachtige modules die we met elkaar hebben mogen draaien en het succes dat we met elkaar hebben bereikt, hebben Frans en ik er, zij het met gemengde gevoelens, aan het begin van dit jaar bewust voor gekozen om er na de afronding van de huidige module ‘doelbewust’ mee te stoppen.

Beiden zijn we al enkele jaren niet meer actief binnen de onderbouw en hebben we besloten om andere uitdagingen aan te gaan. Net als velen van ons kijken we terug op een geweldig avontuur dat we voor geen goud hadden willen missen en wat ons allen dierbare herinneringen en veel nieuwe vriendschappen heeft opgeleverd. Hiervoor zijn wij iedereen die hieraan iets heeft bijgedragen enorm dankbaar!

We gaan de huidige module (zie onderstaand) uiteraard op een passende wijze met elkaar afsluiten en treffen jullie in de toekomst ongetwijfeld vanuit een andere hoedanigheid op of rondom de voetbalvelden.

Afscheidstournee / Afronding Module seizoen 2020-2021
Helaas heeft het coronavirus ervoor gezorgd dat de huidige module, na de training van zondag 8 maart 2020, abrupt moest worden stilgelegd. Nu alle maatregelen weer wat versoepelt zijn en voetballen voor jeugdspelers gelukkig weer mogelijk is, hebben we ervoor gekozen om ter afsluiting nog een drietal trainingen te organiseren.

Het resterende programma ziet er als volgt uit:
• Zondag 17 mei 2020 (Training 11)
• Zondag 24 mei 2020 (Training 12)
• Zondag 7 juni 2020 (Afsluiting)

Maatregelen
Helaas zullen de resterende trainingen en de afsluiting er niet zo uit kunnen komen te zien als jullie van ons zijn gewend. Zo zal de sportkantine gesloten blijven en mogen ouders niet op het sportcomplex bij de training van hun zoon/dochter blijven kijken. Wij houden ons aan de maatregelen zoals die vanuit onze gastheer FVC (zie bijgaande brochure) noodgedwongen zijn opgesteld. Voor onze groepen met spelers ouder dan 12 jaar zullen we uiteraard ook een aangepaste (1,5 meter) training samenstellen.

Afmelden
Het volgen van de training is uiteraard volledig vrijwillig en mocht iemand het alsnog niet zien zitten om zijn/haar zoon of dochter mee te laten trainen dan hebben we daarvoor ook alle begrip. Wij zouden het op prijs stellen als jullie ons dat dan willen laten weten zodat we vooraf goed in beeld hebben welke deelnemers we allemaal kunnen verwachten.

Afmelding kan via de mail op info@voetbalschooldoelbewust.nl of middels een WhatsApp bericht naar Frans of Ronald.

Mocht iemand van jullie nog met vragen zitten dan horen we dat graag.
Tot zondag 17 mei a.s. op Sportpark Wiarda. We gaan er, ondanks de huidige beperkingen, met elkaar nog een aantal mooie trainingen van maken!

Groet,
Frans Alma (06) 337 129 95